Forum ...::: Omen Mortis :::...
Grupa Omen Mortis zajmująca się grami fabularnymi i karciankami
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Testy współczynników głównych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ...::: Omen Mortis :::... Strona Główna -> Pu-239
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zippo
Nadworny Spamer



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:34, 02 Wrz 2009    Temat postu: Testy współczynników głównych

macie jakiś pomysł jak zrobić dobrą zasadę z testem współczynnika głównego (siłą itp). kiedyś było tak że robi się rzut k10 i wynik musiał być równy bądź mniejszy poziomowi współczynnika. Niestety jeśli ktoś miał 10 lub więcej to test automatycznie wychodził udany co nie jest dobrym rozwiązaniem. a teraz wprowadziłem modyfiktor obliczany z współczynnika głównego ale w ten sposób jak się ma 10 w współczynniku (czyli bardzo duzo) to ma się jedynie 50% na powodzenie. Jak to więc rozwiażać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XaRgos
Don Iksiu



Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła/ Górne

PostWysłany: Śro 12:57, 02 Wrz 2009    Temat postu:

rzut k6 przy takim tescie Yellow_Light_Colorz_PDT_08

na k6 test jest prawie automatycznie udany, no ale jak masz stata 10, czyli mod. 5 no to bardzo duzo, czlowiek nie moze miec wiecej, czyli powinien miec bardzo duze szanse na powodzenie, badz w druga strone, bardzo mala szanse, ze mu sie nie uda
tak samo mozesz miec skilla na 120%, no ale jak wykulasz 100, czy tam czasami 95-100 to niepowodzenie jest mimo wysokiego skilla
nawet jesli jestes super pro to cos moze pojsc nie tak, no ale jest male prawdopodobienstwo, ze tak sie stanie, takze moim zdanie k6 pasuje przy takich testach

no ale tez akurat to jest w odniesieniu do czlowieka, inne rasy Super Mutanci, Ghule czy jeszcze tam co innego, ma niktore cechy nizsze, a niektore moze miec wyzsze, takze trzebaby bylo dla cechy maksymalnej zrobic odniesie przy tym rzucie

jak 8 - czyli max mod. 4; k3
jak 10 - czyli max mod. 5; k6
jak 12 - czyli max mod. 6; k8 (czy tam k7 Yellow_Light_Colorz_PDT_08)
takze trzeba by wybierac tak, by bylo wieksze prawdopodobienstwo na powodzenie, ale nie calkowite i maly procent na niepowodzenie; jakas tabelke zrobic czy cos

to chyba najprostrze rozwiazanie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez XaRgos dnia Śro 13:02, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zippo
Nadworny Spamer



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:17, 02 Wrz 2009    Temat postu:

myślałem też nad tym k6 ale w sumie można uprościć i wziąść k12 bez modyfikacji (bo to i tak dzielenie przez 2). no problem wtedy z skilami ponad 10 no i też myślałem o tym by były rózne kostki ALE. to by było podciąganie słabszych. Bo to że ghul ma max np 8 SI to jest tylko i wyłacznie jego wina a dając mu mniejszą kostkę dajemy mu taką sama szanse jak np SM który ma 12SI, nie bez powodu jest taka różnica. ghul jako że jest huderlawy może nieraz nie mieć szansy na przesunięcie czegoś, a dając mu mniejszą kość dajemy mu szanse.

a może zamiast ST zmniejszać modyfiktator będzie zwiększać kość. np typowy ST to kość k6 czyli mając 10SI mod 5 mamy jedną na sześć szanse że się nie uda, a jeśli dany test jest trudniejszy to wtedy wykonuje się test kością k8 czyli wtedy trzy usme na niepowodzenie. tylko czy to nie zbytnio zwiększa szanse na niepowiedzenie bo mając maksz 10 przy trochę trudniejszym rzucie czyli k8 mają trochę wiecej niż połowę czyli nie strasznie dużo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XaRgos
Don Iksiu



Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła/ Górne

PostWysłany: Śro 13:30, 02 Wrz 2009    Temat postu:

moze modyfikator % wprowadzic
np. Super Mutant o sile 12 chce cos podniesc
jego modyfikator jest równy cecha/2*15, czyli 6*15=90% - ma duze szanse, bo 90% na powodzenie, a zaledwie 10% ze mu sie nie uda
a Ghul o sile 8 ma mod. 60% szans na powodzenie

i to moglby byc przecietny test sily w tym przypadku; ale wraz ze zwiekszaniem sie (badz zmniejszaniem) stopnia trudnosci zmienial by sie ten mnoznik;
to doprowadzilo by do czegos takiego jak jest w Neuroshimie; podzial na testy i zmiany jakie za tym ida, z tym ze tu akurat wszystko w % by bylo i odbywaloby sie jak wszystkie rzuty testowe koscmi %


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zippo
Nadworny Spamer



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:11, 02 Wrz 2009    Temat postu:

cholera dopiero teraz zauważyłem że piszę nie w tym dziale co trzeba.
co do twojego pomysłu X to fakt że metoda % była by najlepsza bo wszystko było by tą samą kością. Ale jest małe ALE do przelicznika. jeśli zrobisz *15 to ludzie mają problem. Bo wzorcem są ludzie SM są bardziej przypakowani a ghule mniej, typowcy to ludzie. więc jeśli zrobi *15 to najsilniejszy z ludzi będzie miał 75% to troche mało. można by było zronić współczynnik *9. Najsilniejszy z ludzi miałby 90% czyli spro, ale SM najsilniejszy miałby ponad 100 czyli nie licząc ST zawsze by mu wychodziło, ale to chyba będzie najlepsze rozwiązanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
XaRgos
Don Iksiu



Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła/ Górne

PostWysłany: Śro 15:25, 02 Wrz 2009    Temat postu:

no tak zapomniałem o tym drobnym szczególe, że to człowiek jest podstawą porównania Yellow_Light_Colorz_PDT_08

to trzeba zmienic w takim razie i chyba to *9 to najlepsze wyjscie jak narazie, na pewno lepsze niz to co jest teraz Yellow_Light_Colorz_PDT_08

cholera dopiero teraz zauważyłem że piszę nie w tym dziale co trzeba.
zmienione Yellow_Light_Colorz_PDT_08


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez XaRgos dnia Śro 15:26, 02 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lusi
Miszcz Fsi



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 633
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:44, 07 Wrz 2009    Temat postu:

no i zapominacie że 10 w falku wyswieltlalo jako bosko Razz do czegos to chyba powinno dzialac:P i w PU

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zippo
Nadworny Spamer



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piła
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:53, 07 Wrz 2009    Temat postu:

no i bedzie bosko ale z drugiej strony nie może być tak żę ma 100% powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ...::: Omen Mortis :::... Strona Główna -> Pu-239 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin